BIENVENUE!

Je suis tres heureux avec mon blog! J'espère que vous le trouvez jolie.
A bien tôt,

Desi

26-10-2008

VACANCE EN FRANCE!






Wij zijn voor een week naar Frankrijk (Picardie) geweest en wat is het daar toch mooi! We verbleven in een schitterend huis (gîte) met een geweldige tuin, inclusief visvijver en jeu de boule banen. Even verderop was een prachtig bos, waar ik een hele grote bos maretak heb geplukt (fotos volgen nog). Twee dagen later had ik last van mijn bovenarm en na een verdere inspectie zag ik dat een teek (tique) zich in mijn arm had geboord!!!! Nou hebben wij een hond, dus altijd een tekenpen bij ons en kreeg mijn vader de opdrcht om dat ding uit mijn arm te verwijderen. Wat natuurlijk niet lukte, dus ik naar de wijnboer tegenover onze gîte. En daar begon de ellende! Hij heeft gerukt en getrokken, wat resulteerde in een ontlichaamde teek en het hoofd diep in mijn arm bleef zitten. Die lieve mensen hebben toen maar de wijkverpleeg-kundige gebeld, die ergens uit verwegistan moest komen. Na een grondige inspectie en een slagveld met een scheermesje te hebben aangericht, kwam zij tot de conclusie dat het haar ook niet lukte. Ik kreeg een pleister en daarmee was het gedaan. Het zou er vanzelf uitzweren. Au revoir, de groeten , tabee en weg was ze. Nou zag ik het niet zo zitten om nog 4 dagen te wachten voor ik in Nederland naar het ziekenhuis kon, dus maar in de auto gestapt met manlief en met gevaar voor eigen leven over de B-wegen gescheurd. In het L'Hopital aangekomen werd ik onmiddelijk geholpen ( 3 man rond mijn bed) en zonder slag of stoot verlost van het monster in mijn arm. Manlief trok wit weg en moest al pratende op de been worden gehouden! Nadat het scalpeermes was opgeborgen en de hechtingen waren gezet, kon dit meisje weer vrolijk naar de gîte, waar de kinderen en grootouders ongerust zaten te wachten. We zijn de dag daarna uitgebreid gaan shoppen, dat had ik wel verdient!!!














2 opmerkingen:

Anoniem zei

O griebels!!! ben ik dan de eerste die hier vol meelij een oppepper voor je achterlaat???? meid dat monster in je arm en dan zo'n slager(in) die daar vervolgens een pleistertje op kleeft!!!! Wat een geluk dat ze je niet verstaan als je eens even lekker op zn hollands gaat lopen mopperen dan ;)! Stoer van je man dat ie overeind is gebleven *kuch* en de echte "pleister"op de wonde was natuurlijk je shopmiddag achteraf;)!!!!!

o ja, trouwens......leuke nieuwe kleuren maar ehm,....IK MIS JE ROZE!!!! Bij jou kon ik altijd mn portie "need-for-pink"komen halen.........en nu???

GRoetjes
Lynda

Crafty Mama zei

Nouja en je werd z aan je lot overgelaten met dat halve vieze beest in je arm???!!! Gets!! Ik vind het altijd al een ramp als de hond er eentje heeft... Goed dat je zelf actie hebt ondernomen! Gaat het inmiddels?
Weer prachtige foto's!